Zielonym Okiem

Marketing jest to proces społeczny, który obecny jest w naszym życiu, w tym w dziedzinie handlu i promocji od dawien dawna. Celem działań rozumianych jako szeroko pojmowany marketing okazuje się zachęcenie konsumentów przede wszystkim do nabywania rozmaitych rodzajów dóbr i skorzystania z rozlicznych, reklamowanych w ten właśnie sposób usług. Celem jest swobodna wymiana towarów, usług, a więc wszystkiego co może być pożądane z perspektywy potencjalnego konsumenta będącego grupą odbiorczą a co może również mieć dużą wartość.

 

Jak mówił Kotler, specjalista od marketingu, który formułował różne definicje tego terminu, marketing należy rozumieć, jako „zaspokajanie potrzeb, osiągając zysk”. Jest to jednocześnie traktowane jako posiadanie wprawy w wielorakich taktykach działania, trikach oraz celach doraźnych, które mają wszystkie razem składać się na daną strategię. Nie zapominajmy, że chodzi tu jednakże nie o przypadkowe działanie i atakowanie konsumentów nachalnie proponując im dany rodzaj produktów czy usług, ale przede wszystkim opiera się to na wprawionej koncepcji, dobrze przemyślanej i  rozplanowanej krok po kroku, aby konsumentów zachęcić podświadomie, a więc tak ich wypromować aby za wszelką cenę nie chcieli od nas jako marki czy firmy bądź usługodawcy odchodzić.

Jest to osadzone na wielorakich badaniach bazujących w dużym stopniu na zakresie psychologii. Co więcej marketing  wraz z szeregiem jego specyficznych działań opierają się na realiach rynkowych, w obrębie których w zasadzie występują. Jest to przemyślany styl działania, mający prowadzić do osiągnięcia określonego sukcesu. W zakresie marketingu wydziela się rozmaite zagadnienia w tym komunikowanie się z rynkiem, tworzenie danej strategii działania obejmującej strategię ceny, ocenianie opcji rynkowych, w tym możliwości, zaspokajanie potrzeb nabywców oraz nawet ich kształtowanie i generowanie, tworzenie w oparciu o aktualne potrzeby konsumentów właściwej wiedzy na temat produktu czy też strategii dotyczącej jego rozpowszechniania, z naciskiem na jego dystrybucję.