Zielonym Okiem

Wydziela się kilka zasadniczych zasad marketingowych. W tym aspekcie mowa o trzech głównych podstawach, jakimi są zyskowność, integracja działań czyli kroków marketingowych oraz zorientowanie się i nastawienie na nabywcę. Oczywiście marketing nie ma  działać od razu, ot tak, to musi by bardzo długi proces, wręcz długotrwały. Warto, aby nie lekceważyć w nim odbiorców, nie faszerować ich nachalnie treściami, ale przede wszystkim orientować się na nich i uwzględniać a wręcz kształtować ich potrzeby. Musimy pamiętać, żeby przed chęcią dystrybucji towarów, dóbr oraz usług doprowadzić zwłaszcza do wyprofilowania oraz segmentacji czyli podziału odbiorców będących grupą targetową na rozliczne sfery. Jeszcze jedna kwestia to to, żeby wybierać ofertę marketingową, jaka będzie miała jasno sprecyzowany rynek docelowy.

Musimy tak działać, aby każdy nasz ruch był doskonale przemyślaną strategią. W zakresie marketingu wyszczególnia się zwłaszcza wielorakie instrumenty, takie jak na przykład instrumenty mix. Są to tak zwane koncepcje 4 P czyli produkt, price a więc cena, dystrybucja czyli http://iasfsfgsdg.zagan.pl/  place oraz promotion a więc promocja. W zakresie rozwoju dość szybkiego i dynamicznego, jaki dostrzegalny jest w sferze marketingu, możną mówić o pojawieniu się piątego czynnika i zamianie koncepcji 4 P a w zasadzie jej rozszerzeniu o następny elemen czyli ludzi a więc grupę odbiorców czyli people. Warto też jako czynnik może mniej istotny niż te pięć podstawowych ale również wyróżniany dołożyć do tego.

Proces czyli proces oraz physical evidence a więc świadectwo materialne. Warto wiedzieć, że jest jeszcze koncepcja 4C czyli taka, gdzie chodzi o wartość dla klienta, wygodę nabycia, komunikację oraz koszt. Marketing nie mógłby istnieć bez oparcia się na jakiejś strategii marketingowej. Strategia tego typu jest to plan, konkretna koncepcja dotycząca osiągania określonych celów marketingowych, a wręcz taktyka, jaka ma na celu dążenie do jednego, ściśle umiejscowionego w kampanii marketingowej celu.